زندگی بهتر

در این وبلاگ مطالب عمومی و متفرقه منتشر خواهد شد

زندگی بهتر

در این وبلاگ مطالب عمومی و متفرقه منتشر خواهد شد

رژیم لاغری 3 روزه بدون بازگشت


رژیم لاغری سه روزه

رژیم غذایی 3 روزه یک رژیم غذایی است که مانند رژیم سوپ کلم به مدت چند سال به صورت word-of-mouth مورد استفاده قرار گرفته است. شریل ویلیامز، RD، یک متخصص تغذیه در مرکز قلب Emory و مرکز عروقی در آتلانتا، می گوید: "این رژیم ممکن است به دهه 1980 برسد. من مطمئن هستم که رژیم غذایی 3 روزه واقعا شناخته شده نیست." "این رژیم غذایی هیچ مبنای علمی ندارد و یک رژیم غذایی بسیار کم کالری است - فقط حدود 1000 کالری در روز".


رژیم لاغری 3 روزه چطور کار می کند؟

رژیم غذایی 3 روزه، یک رژیم غذایی سریع برای کاهش وزن است که ادعا می کند در عرض سه روز منجر به 10 کیلو کاهش وزن می شود. ماریسا موور سخنگوی انجمن تغذیه آمریکا می گوید: "شما یک برنامه غذای خاص را برای سه روز دنبال می کنید و سپس چهار تا پنج روز قبل از شروع دوباره صبر کنید."



برنامه غذایی رژیم لاغری 3 روزه

در این رژیم غذایی و همچنین کربوهیدارت و مواد مغذی نیز محدود شده و کالری دریافتی روزانه بسیار کم است. در این بخش برنامه غذایی سه روزه جهت کاهش وزن ارائه شده است.


صبحانه

قهوه سیاه، چای یا آب

نیمی گریپ فروت

تست: 1 تکه

کره بادام زمینی: 1 قاشق غذا خوری


ناهار

کنسرو ماهی تن: ½ فنجان

تست، 1 تکه

قهوه سیاه، چای یا آب


شام

هویج ½ فنجان

کلم بروکلی، 1 فنجان

بستنی وانیلی، ½ فنجان

قهوه سیاه، چای یا آب


مزایا و معایب رژیم لاغری 3 روزه

مور و ویلیامز چندین رژیم غذایی سه روزه را به دست آوردند. مور می گوید: "در مقایسه با سایر رژیم های غذایی محرک، این یکی شامل برخی میوه ها و سبزیجات است، اما من می گویم که هیچ ربطی به این رژیم وجود ندارد." "به طور نسبی، حداقل این رژیم غذایی منجر به مصرف زیاد چربی و قند می شود، اما من هنوز هم آن را توصیه نمی کنم."


عوارض رژیم لاغری 3 روزه

رژیم غذایی 3 روزه به نوع اشتباه کاهش وزن منجر می شود. ویلیامز می گوید: "شما قصد کاهش وزن در این طرح دارید، اما چه وزنی شما از دست می دهید؟" "وقتی کالری ها را محدود می کنید، بدن با کاهش دادن سوخت و ساز بدن و رفتن به حالت گرسنگی، از بین بردن عضلات و حفظ چربی ها، جبران می کند. سپس هنگامی که شما به طور معمول غذا می خورید، بدن با ادامه دادن کالری به عنوان چربی به عنوان یک نوع محافظ واکنش نشان می دهد، زیرا نمی داند زمانی که گرسنگی ممکن است دوباره اتفاق بیفتد."

در این نوع رژیم شما گرسنگی و یبوست را تجربه خواهید کرد. ویلیامز می گوید، اکثر مردم روزانه 25 تا 30 گرم فیبر نیاز دارند. با این حال، در برنامه رژیم غذایی 3 روزه، مردم تنها در حدود 2 تا 5 گرم در صبحانه و ناهار و کمی بیشتر از آن در شام می شوند. ویلیامز می گوید: فقدان فیبر، همراه با برنامه ای که به اندازه کافی آب مصرف نمی کنید، می تواند منجر به یبوست شود.


رژیم 3 روزه اثرات کوتاه مدت و بلند مدت

در کوتاه مدت شما به کاهش وزن سریع در رژیم غذایی 3 روزه دست خواهید یافت. "ویلیامز می گوید:" افراد به راحتی می توانند وزن خود را کاهش دهند - شما می توانید این کار را زمانی انجام دهید که کاهش وزن موقتی مدنظرتان باشد، اما شما می خواهید در درازمدت، وزن خود را تثبیت کنید".


رژیم لاغری سه روزه سریع


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.