زندگی بهتر

در این وبلاگ مطالب عمومی و متفرقه منتشر خواهد شد

زندگی بهتر

در این وبلاگ مطالب عمومی و متفرقه منتشر خواهد شد

روش های کاهش وزن سریع

کاهش وزن سریع ؛ کاهش وزن و تناسب اندام این روزها دغدغه بسیاری از مردم است. واقعیت این است که کاهش وزن اصولی معمولا زمان زیادی طول می کشد ولی راهکارهای ساده ای وجود دارند که از طریق آنها می توان زودتر به تناسب اندام رسید. در این مقاله همراه شوید تا روش های کاهش وزن سریع را با هم بررسی کنیم.

کاهش وزن سریع

  

1- رژیم کاهش وزن سریع ؛ رژیم کم کربوهیدرات داشته باشید

اگر می خواهید وزن کم کنید، باید با اجتناب از شکر و نشاسته (مانند نان، ماکارونی و سیب زمینی) شروع کنید. این یک ایده قدیمی است: برای 150 سال یا بیشتر، تعداد زیادی از برنامه های کاهش وزن سریع مبتنی بر مصرف کربوهیدرات کمتر بوده است. آنچه جدید است این است که ده ها تحقیق علمی مدرن ثابت کرده اند که بله، کربوهیدرات کم موثرترین راه برای از دست دادن وزن است.

مزیت اصلی رژیم کم کربوهیدرات این است که باعث می شود که شما بخواهید کمتر بخورید. حتی بدون شمارش کالری، شکر و نشاسته ممکن است گرسنگی شما را افزایش دهد، در حالی که اجتناب از آنها ممکن است اشتهای شما را به سطح کافی کاهش دهد. اگر بدن شما می خواهد تعداد مناسب کالری داشته باشد، لازم نیست که آنها را شمارش کنید. بنابراین: کالری ها شمارش می شوند، اما شما لازم نیست آنها را شمارش کنید.

یک رژیم کم کربوهیدرات، گرسنگی شما را کاهش می دهد و کمتر غذا را آسان می کند. و حتی ممکن است سوزش چربی شما را در حالت استراحت افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که کربوهیدرات کم راه هوشمند برای از دست دادن وزن است و نشانگرهای مهم سلامت را بهبود می بخشد.

 

کاهش وزن سریع ؛ رژیم های کاهش وزن سریع چه عوارضی دارند؟

 

2- کاهش وزن سریع ؛ وقتی گرسنه هستید غذا بخورید

گرسنه نباش شایع ترین اشتباه در شروع یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات: کاهش مصرف کربوهیدرات در حالی که هنوز از چربی ترسید. کربوهیدرات ها و چربی ها دو منبع اصلی انرژی بدن هستند و حداقل یکی از آنها نیاز دارد.

اجتناب از کربوهیدرات و چربی باعث گرسنگی، گرایش و خستگی می شود. دیر یا زود مردم نمیتوانند آن را تحمل و رها کنند. راه حل این است که خوردن چربی های طبیعی تر را افزایش دهید مثل:

  • کره
  • کرم کامل چربی
  • روغن زیتون
  • گوشت (از جمله چربی)
  • ماهی چرب
  • بیکن
  • تخم مرغ
  • روغن نارگیل و غیره

همیشه به اندازه کافی بخورید، به طوری که شما احساس رضایت می کنید، به ویژه در ابتدای فرایند از دست دادن وزن. انجام این کار بر روی رژیم کم کربوهیدرات به این معنی است که چربیهایی که می خورید، به عنوان سوخت بدن شما سوزانده می شود، زیرا انسولین هورمون ذخیره سازی چربی شما کاهش می یابد. شما تبدیل به یک دستگاه چربی سوزی می شوید. شما بدون گرسنگی وزن کم می کنید.

 

3- کاهش وزن سریع ؛ پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.

ردیابی کاهش وزن موفقیت آمیز گاهی سخت تر از آنچه فکر می کنید می تواند باشد. تمرکز در افزایش و کاهش وزن ممکن است استرس آور باشد. مقیاس لزوما دوست شما نیست. شما ممکن است بخواهید چربی را از دست بدهید - اما مقیاس نیز عضلات، استخوان و اندام های داخلی را اندازه می گیرد. کسب عضله یک چیز خوب است. بنابراین وزن و یا شاخص توده بدنی (BMI) راه نادرست برای اندازه گیری پیشرفت شما است. این به خصوص اگر شما فقط یک دوره طولانی نیمه گرسنگی (شمارش کالری) را ترک کنید، بدن شما ممکن است بخواهد ماهیچه های از دست رفته بازگردانده شود. شروع تمرین وزن و به دست آوردن عضله همچنین می تواند باعث کاهش چربی شما شود.

 

4- کاهش وزن سریع ؛ پیشرفت خود را اندازه گیری کنید

پیش از شروع سفر به از دست دادن وزن خود و سپس شاید یک بار در هفته یا یک بار در ماه، اندازه دور کمر و وزن خود را اندازه گیری کنید. نتایج را به پایین بنویسید تا بتوانید پیشرفت خود را دنبال کنید. اگر می خواهید، می توانید مناطق بیشتری را اندازه گیری کنید: در اطراف باسن، قفسه سینه، بازوها، پاها و ...

لطفا توجه داشته باشید که وزن شما می تواند روزانه و روزانه چندین کیلوگرم وزن داشته باشد و بسته به توازن مایع و محتوای دستگاه گوارش باشد: نگران تغییرات کوتاه مدت نباشید، به جای آن، روند طولانی مدت را دنبال کنید.

همچنین می توانید دیگر شاخص های سلامت را نیز اندازه گیری کنید

فشار خون

قند خون (قند خون ناشتا و / یا HbA1c)

مشخصات کلسترول (شامل HDL، تری گلیسیرید)

این نشانگرها تقریبا به طور کلی در رژیم غذایی کم کربوهیدرات حتی قبل از کاهش وزن نیز بهبود می یابند. بررسی مجدد این نشانگرهای سلامتی پس از چند ماه می تواند برای انگیزه شما عالی باشد زیرا معمولا نشان می دهد که شما در کنار کاهش وزن از سلامت نیز برخوردار هستید.

 

5- کاهش وزن سریع ؛ ثابت قدم باشید

معمولا سالها یا دهها سال طول می کشد تا وزن زیادی به دست بیاورد. تلاش برای از دست دادن آن همه وزن در اسرع وقت با گرسنگی خود را به ندرت به خوبی در طولانی مدت کار می کند، این فقط دستور العمل برای "یو یو رژیم غذایی". برای موفقیت، شما نیاز به چیزی است که طولانی مدت کار می کند.

شایع است که در هفته ی اول یک رژیم غذایی با رژیم کم کربوهیدرات 1 تا 3 کیلوگرم از دست بدهیم و سپس به طور متوسط ​​حدود نیم کیلوگرم تا کاهش وزن کامل اتفاق می افتد. از دست دادن این مقدار به حدود 23 کیلو در سال تبدیل می شود.

مردان جوان گاهی اوقات وزن خود را سریعتر از این کاهش می دهند، شاید دو برابر سریع. زنان بعد از یائسگی ممکن است با سرعت اندکی کاهش پیدا کنند. افراد مبتلا به رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات می توانند کاهش وزن سریع داشته باشند و همچنین افرادی که به مقدار زیادی ورزش می کنند و اگر مقدار زیادی از وزن بیش از حد برای از دست دادن داشته باشید می توانید خیلی سریعتر شروع کنید.

 

6- کاهش وزن سریع ؛ از نوشیدنی های الکلی خودداری کنید

نوشیدنی های الکلی حاوی کربوهیدرات های هیدروژنی است که سوزاندن چربی را قطع می کند. به همین دلیل است که آبجو گاهی اوقات به عنوان "نان مایع" نامیده می شود. به برخی نوشیدنی ها ترکیباتی مانند قند و کربوهیدرات اضافه می شود تا از آبجو بهتر شوند. با این حال، مقدار زیادی از الکل ممکن است کاهش وزن را تا حدودی کاهش دهد، بنابراین تا حد امکان سعی کنید که مصرف آنها را قطع کنید.

رژیم کاهش وزن سریع

7- کاهش وزن سریع ؛ از شیرین کننده های مصنوعی اجتناب کنید

بسیاری از مردم شکر را با شیرین کننده های مصنوعی جایگزین می کنند به این معنا که مصرف کالری آنها کاهش می یابد و باعث کاهش وزن می شود. این به نظر قابل قبول است با این وجود، مطالعات متعدد نشان می دهد که هیچ تاثیر مثبتی در کاهش وزن با مصرف شیرین کننده های مصنوعی به جای شکر ساده وجود ندارد. در عوض، با توجه به مطالعات علمی، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اشتها را افزایش دهند و میل به غذای شیرین را حفظ کنند. و یک مطالعه مستقل اخیر نشان داد که تعویض نوشیدنی ها با شیرین کننده های مصنوعی به آب به طور واضح باعث کاهش وزن شد.

 

این ممکن است به این دلیل باشد که بدن بدنبال افزایش ترشح انسولین پیش بینی می کند که قند در خون ظاهر می شود. هنگامی که این اتفاق نمی افتد، قند خون کاهش می یابد و گرسنگی افزایش می یابد. این که آیا این زنجیره ای از وقایع به طور مرتب رخ می دهد تا حدودی مشخص نیست. وقتی پپسی مکس را آزمایش کردید، عجیب و غریب اتفاق افتاد، و مطالعات خوبی در مورد افزایش انسولین در هنگام استفاده از شیرین کننده های مصنوعی وجود دارد.

علاوه بر این، شیرین کننده های مصنوعی می توانند اعتیاد به شیرینی ها را حفظ کنند و منجر به میل به میان وعده شوند. و اثرات دراز مدت مصرف شیرین کننده های مصنوعی ناشناخته است.

 

8- کاهش وزن سریع ؛ داروهای خود را بررسی کنید

بسیاری از داروهای تجویزی می توانند کاهش وزن شما را کاهش دهند. هر گونه تغییر در درمان با دکتر خود را مورد بحث قرار دهید. از جمله این داروها انسولین است.

تزریق انسولین، به ویژه در دوزهای بالاتر، احتمالا بدترین مانع از دست دادن وزن است. سه راه برای کاهش نیاز به انسولین وجود دارد:

  1. A. خوردن کربوهیدرات کمتر، که باعث می شود آن را آسان تر از دست دادن وزن. کمتر از کربوهیدرات شما انسولین کمتر نیاز دارید. به یاد داشته باشید که اگر شما می توانید دوز خود را کاهش دهید.
  2. B. اگر این کافی نیست، درمان با قرص های متفورمین (در دوز 2-3 گرم در روز) می تواند نیاز به انسولین را کاهش دهد (حداقل برای افراد دیابتی نوع 2).
  3. C. اگر این به اندازه کافی برای خروج از انسولین (دوباره برای دیابت نوع 2) کافی نیست، شما می توانید مواد مخدر جدید امیدوار کننده مانند Victoza یا Byetta را امتحان کنید. این باعث کاهش نیاز به انسولین و کاهش وزن می شود.

9- کاهش وزن سریع ؛ استرس کمتر خواب بیشتر

آیا تا به حال برای ساعت های بیشتری از خواب و زندگی عمیقتر و شدیدتر آرزو کرده اید؟

استرس مزمن ممکن است سطح هورمون استرس مانند کورتیزول در بدن شما را افزایش دهد. این می تواند باعث افزایش گرسنگی و افزایش وزن شود. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باید راه های ممکنی را برای کاهش یا مقابله با اضطراب بیش از حد در زندگی خود تجدید نظر کنید. اگر چه این اغلب تغییرات قابل توجهی را تحمل می کند، حتی تغییر چیزهای کوچک مانند نظرسنجی ممکن است بلافاصله بر سطوح هورمون استرس شما و شاید وزن شما تأثیر بگذارد. سعی کنید خواب کافی داشته باشید و از عوامل استرس زا دوری کنید.

کاهش وزن سریع

10- کاهش وزن سریع ؛ لبنیات و آجیل کمتر بخورید

با این حال، به رغم این واقعیت که رژیم غذایی کم کربوهیدرات به اندازه کافی برای خوردن آسان است، غذاهایی که به عنوان کربوهیدرات کم ذخیره می شوند و در مقادیر بیشتری باعث مشکل می شوند. اگر در از دست دادن وزن در رژیم غذایی کم کربوهیدارت مصر هستید، سعی کنید مراقب باشید:

محصولات لبنی (ماست، کرم، پنیر)

محصولات لبنی حاوی مقادیر مختلف لاکتوز (شکر شیر) است که باعث کاهش وزن می شود. علاوه بر این، بخشی از پروتئین موجود در شیر یک پاسخ انسولین قابل توجهی را تولید می کند که می تواند همان اثر را داشته باشد. در نتیجه، کاهش تولید محصولات لبنی ممکن است باعث کاهش وزن شود. این به ویژه برای محصولات لبنی که به طور معمول فاقد چربی هستند، مانند شیر معمولی و ماست های مختلف، مخصوصا در مورد لبنیات با چربی کامل مانند خامه و پنیر قابل توجه است.

آجیل

آجیل، غذای دوم برای تماشای، حاوی مقادیر مناسبی از کربوهیدرات است و این امر بسیار ناخوشایند باعث کم شدن مقدار زیادی کالری می شود. آجیل بادام زمینی یکی از بدترین کربوهیدرات ها است - شما می توانید از وزن آن حدود 20 درصد وزن کربوهیدرات را بدست آورید. برای کسی که تحت رژیم غذایی کتویی با مصرف 20 گرم کربوهیدرات در روز، این بدان معنی است که مصرف 100 گرم (که در یک فلاش اتفاق می افتد) سهمیه روزانه خود را پر کرده است. بادام زمینی تمایل به حدود 10 تا 15 درصد کربوهیدرات دارد - و نه روشن شدن آنها.

منبع: سایت دکتر کرمانی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.