زندگی بهتر

در این وبلاگ مطالب عمومی و متفرقه منتشر خواهد شد

زندگی بهتر

در این وبلاگ مطالب عمومی و متفرقه منتشر خواهد شد

انواع رژیم لاغری سریع ؛ با چند راز زودتر لاغر می شوید

رژیم لاغری سریع ؛ گاهی عجله داریم و می خواهیم زودتر به هدفمان برسیم. مراسمی در پیش داریم و می خواهیم در عرض 1 ماه چند کیلو وزن کم کنیم پس به دنبال رژیم های لاغری سریع می گردیم. روش های زیادی برای لاغری وجود دارند ولی واقعیت این است که رژیم های سریع به دلیل حذف برخی مواد مغذی عوارضی را به دنبال دارند. در این مقاله رژیم لاغری سریع ، عوارض آنها و انواع روش های لاغری سریع را بررسی می کنیم.

رژیم لاغری سریع

  بهترین رژیم لاغری سریع

هر کتاب رژیمی را بردارید و ادعا می کند که تمام پاسخ ها را به دست آورد تا بتواند تمام وزن مورد نظر را از دست بدهد و آن را خاموش نگه دارد. بعضی از ادعا می کنند که کلسترول کمتر غذا خوردن و تمرین بیشتر است، بعضی دیگر، چربی کم تنها راه رفتن است، در حالیکه دیگران از برداشتن کربوهیدرات جلوگیری می کنند. بنابراین، چه باید بکنید؟

حقیقت این است که هیچ راه حل "یک اندازه برای همه" برای رژیم لاغری سریع وجود ندارد. برای چه کسی کار می کند ممکن است برای شما کار نکند، چون بدن ما به انواع مختلف غذا پاسخ می دهد، بسته به ژنتیک و دیگر عوامل سلامتی. برای پیدا کردن روش از دست دادن وزن که برای شما مناسب است، احتمالا به زمان و نیاز به صبر، تعهد و برخی آزمایش های مختلف با غذاها و رژیم های غذایی.

 

در حالی که بعضی افراد به شمارش کالری یا روش های مشابه محدود پاسخ می دهند، برخی دیگر به داشتن آزادی بیشتری در برنامه ریزی کاهش وزن کمک می کنند. آزاد بودن برای صرف نظر کردن از غذاهای سرخ شده یا کاهش مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند موفقیت آنها را  تضمین کند. بنابراین اگر یک رژیم غذایی که برای دیگران جواب می دهد، برای شما کار نمی کند، خیلی دلسرد نشوید. ممکن است لازم باشد برای لاغری سریع مواد غذایی زیادی را محدود کنید.

 

رژیم لاغری سریع چگونه کار می کند؟

رژیم لاغری سریع، روشی است که در طی چند هفته بیش از 2 کیلوگرم (1 کیلوگرم، کیلوگرم) لاغر می شوید برای از دست دادن وزن به این سرعت شما کالری کمی مصرف می کنید.
این رژیم های غذایی اغلب توسط افراد چاق انتخاب می شوند که می خواهند سریع وزن را از دست بدهند. این رژیم ها به ندرت توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشت توصیه می شود. افرادی که در این رژیم ها قرار دارند باید از طرف یک ارائه دهنده نزدیک شوند. کاهش وزن سریع برای اکثر افراد به تنهایی انجام نمی شود.

این رژیم های غذایی تنها برای مدت کوتاهی مورد استفاده قرار می گیرند و برای بیش از چند هفته توصیه نمی شود. انواع رژیم های کاهش وزن سریع در زیر شرح داده شده است.

افرادی که خیلی سریع وزن خود را از دست می دهند احتمالا وزن بیشتری را در طول زمان به دست می آورند تا افرادی که به آرامی از طریق تغییر رژیم غذایی و فعالیت بدنی دچار کاهش وزن شوند.

رژیم لاغری سریع

 

انواع رژیم لاغری سریع

رژیم غذایی کم کالری (VLCD)

در یک VLCD، شما ممکن است تا حدود 800 کالری در روز داشته باشید و ممکن است از هفته تا 3 تا 5 پوند (1.5 تا 2 کیلوگرم) از دست برود. اکثر VLCD ها به جای وعده های غذایی منظم از جایگزین های غذا استفاده می کنند، مانند فرمول ها، سوپ ها، تکان ها و میله ها. این کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام مواد مغذی مورد نیاز هر روز را دریافت می کنید.

VLCD فقط برای بزرگسالانی که چاق هستند توصیه می شود و نیاز به کاهش وزن به دلایل بهداشتی دارند. این رژیم های غذایی اغلب قبل از جراحی از دست دادن وزن استفاده می شود. شما فقط باید از VLCD با کمک ارائه دهنده خود استفاده کنید. اکثر کارشناسان توصیه نمی کنند که از VLCD برای بیش از 12 هفته استفاده کنند.

رژیم کم کالری (ال سی دی)

این رژیم های غذایی معمولا به میزان 1000 تا 1200 کالری در روز برای زنان و 1200 تا 1600 کالری در روز برای مردان اجازه می دهد. LCD برای انتخاب اکثر افرادی که می خواهند سریع وزن را از دست بدهند، یک انتخاب بهتر از VLCD است. اما هنوز هم باید یک ارائه دهنده تحت نظارت باشد. شما با یک ال سی دی وزن خود را به سرعت کاهش نخواهید داد، اما شما می توانید تنها با وزن VLCD از دست بدهید.

یک LCD ممکن است از ترکیب غذاهای جایگزین و غذای منظم استفاده کند. این باعث می شود که از VLCD پیروی شود.

رژیم لاغری سریع

نقش ورزش در رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری سریع بیشتر در مورد کاهش کالری نسبت به تمرین است. در مورد این نوع رژیم غذایی با ارائه دهنده خود در مورد نوع فعالیتی که باید انجام دهید صحبت کنید. مشاور یا پزشک شما ممکن است از شما انتظار داشته باشد تا یک رژیم غذایی طولانی مدت برای کاهش وزن داشته باشید.

 

فواید سلامتی

رژیم لاغری سریع معمولا برای افرادی است که به علت چاقی از مشکلات بهداشتی برخوردار هستند. برای این افراد، از دست دادن وزن زیاد می تواند به سرعت کمک کند:

  • دیابت
  • کلسترول بالا
  • فشار خون بالا

رژیم لاغری سریع

 

عوارض رژیم لاغری سریع

شما فقط باید از یکی از این رژیم ها با کمک ارائه کننده خود پیروی کنید. از دست دادن بیش از 1 کیلوگرم در یک هفته برای اکثر مردم بی خطر است. این باعث می شود که شما ماهیچه، آب و تراکم استخوان را از دست بدهید. رژیم لاغری سریع همچنین می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد از جمله:

  • سنگ های صفراوی
  • نقرس
  • خستگی
  • یبوست
  • اسهال
  • حالت تهوع

افرادی که سریع وزن خود را از دست می دهند نیز بیشتر احتمال دارد که سریع وزن خود را به دست آورند. این می تواند به دیگر مشکلات سلامتی منجر شود.

به طور کلی، رژیم غذایی سریع برای کاهش وزن برای کودکان ایمن نیست. این ممکن است برای نوجوانان، زنان باردار و بزرگسالان سالمند نیز نباشد، مگر اینکه یک ارائه دهنده آن را توصیه کند.

اگر شرایط سلامتی داشته باشید، قبل از شروع این یا هر برنامه رژیم غذایی برای از دست دادن وزن، با ارائه دهنده خود صحبت کنید.

 

روش های لاغری سریع

1- رژیم لاغری سریع ؛ کالری را کم کنید

بعضی از کارشناسان معتقدند که با موفقیت مدیریت وزن خود را به یک معادله ساده میرساند: اگر کالری کمتری از شما بخورید، وزن خود را از دست می دهید. به نظر می رسد آسان است، درست است؟ پس چرا از دست دادن وزن خیلی سخت است؟

  1. کاهش وزن یک رویداد خطی در طول زمان نیست. هنگامی که کالری ها را کاهش می دهید، برای چند هفته اول ممکن است وزن خود را کاهش دهید، و سپس چیزی تغییر می کند. شما همان مقدار کالری را می خورید، اما وزن کم یا کمتری از دست می دهید. به همین دلیل است که هنگام از دست دادن وزن، از دست دادن آب و بافت چربی و همچنین چربی، سوخت و ساز بدن شما متوقف می شود و بدن شما به روش های دیگر تغییر می کند. بنابراین، برای ادامه کاهش وزن هر هفته، نیاز دارید به میزان کالری خود پایبند باشید.
  2. کالری ها با هم برابر نیستند. برای مثال خوردن 100 کالری از شربت ذرت فروکتوز بالا می تواند بر روی بدن شما اثر متفاوتی نسبت به خوردن 100 کالری از کلم بروکلی داشته باشد. میان بر زدن برای رژیم لاغری پایدار این است که مواد غذایی را که با کالری بسته بندی شده اند، خنک کنند، اما شما را مجبور نکنید (مانند آب نبات) احساس کنید و آنها را با مواد غذایی که شما را کالری می خورند (مثل سبزیجات) جایگزین کنید.
  3. بسیاری از ما همیشه برای رفع گرسنگی غذا نمی خوریم. گاهی علت غذاخوردن می تواند از استرس و فشار عصبی باشد. برای رژیم لاغری سریع سعی کنید استرس خود را مدیریت کنید.

 

2- رژیم لاغری سریع ؛ مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید

روش دیگری برای مشاهده کاهش وزن مشکل را به عنوان یکی از مصرف کالری بیش از حد، و نه به عنوان چربی بدن پس از مصرف کربوهیدرات، به ویژه نقش انسولین هورمون تجمع چربی را مشخص می کند. وقتی غذا می خورید، کربوهیدرات ها به عنوان قند خون وارد جریان خون می شوند. برای حفظ سطح قند خون خود را در چک، بدن خود را همیشه قبل از اینکه از چربی از غذا سوزانده شود، از این قند خسته می کند.

اگر یک غذای غنی از کربوهیدرات بخورید (به عنوان مثال مقدار زیادی از ماکارونی، برنج، نان یا سیب زمینی سرخ کرده)، بدن شما انسولین را آزاد می کند تا به فراوانی این همه قند خون کمک کند. علاوه بر تنظیم قند خون، انسولین دو کار را انجام می دهد: سلول های چربی خود را جلوگیری از آزاد شدن چربی برای بدن برای سوختن به عنوان سوخت (زیرا اولویت آن سوختن گلوکز است) و سلول های چربی بیشتری برای ذخیره سازی همه چیز که بدن نمی تواند بسوزد. نتیجه این است که وزن خود را افزایش می دهید و بدن شما اکنون نیاز به سوخت بیشتر برای سوختن دارد، بنابراین شما بیشتر می خورید. از آنجایی که انسولین تنها کربوهیدرات ها را می سوزاند، شما کربوهیدرات را ترجیح می دهید و بنابراین چرخه ی بد مصرف کربوهیدرات ها و افزایش وزن را آغاز می کنید. برای لاغری سریع باید مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید.

 

اکثر رژیم های کم کربوهیدرات، جایگزین کربوهیدرات ها با پروتئین و چربی هستند که می تواند اثرات منفی دراز مدت بر روی سلامت شما داشته باشد. اگر رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید، می توانید ریسک های خود را کاهش دهید و میزان مصرف چربی های اشباع و ترانس را با انتخاب گوشت کم چرب، ماهی و منابع گیاهی از پروتئین، محصولات لبنی کم چرب و خوردن مقدار زیادی از سبزیجات برگ و غیره سبزیجات سرخ شده تامین کنید.

 

3- رژیم لاغری سریع و موثر ؛ مصرف چربی را کاهش دهید

این یک مبنای بسیاری از رژیم های غذایی است: اگر شما نمی خواهید چربی دریافت کنید، چربی نکنید. هر وقت وارد فروشگاه می شوید و با ترکیبات لبنی، لبنیات و غذاهای بسته بندی شده بمباران میشوید. اما در حالی که گزینه های کم چربی ما منفجر شده است، بنابراین میزان چاقی را دارند. بنابراین، چرا رژیم های کم چربی برای ما بیشتر کار می کنند؟

  1. همه چربی بد نیست چربی های سالم و یا "خوب" در واقع می توانند به کنترل وزن شما کمک کنند، همچنین می توانید خلق و خوی خود را کنترل و خستگی را کنترل کنید. چربی های غیر اشباع موجود در آوکادو، آجیل، دانه ها، شیر سویا، توفو و ماهی های چرب می توانند شما را سیر کنند، در حالی که اضافه کردن یک قاشق روغن زیتون کمی خوشمزه به یک برگ سبزیجات، می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهتر کند.
  2. ما اغلب معاملات اشتباه را انجام می دهیم. بسیاری از ما اشتباه مبادله چربی را برای کالری خام شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده انجام می دهیم. به عنوان مثال، ما به جای مصرف ماست کامل چربی، ما نسخه های کم و یا بدون چربی مصرف می کنیم که با شکر بسته بندی می شوند تا برای از دست دادن طعم و مزه مناسب باشد. یا ما بیکن صبحانه چربی خود را برای یک کاهو یا شیرینی که سبب افزایش سریع قند خون می شود، مبادله می کنیم.

رژیم لاغری سریع

4- رژیم لاغری سریع ؛ رژیم مدیترانه را دنبال کنید

رژیم غذایی مدیترانه بر روی خوردن چربی های خوب و کربوهیدرات خوب همراه با مقدار زیادی از میوه ها و سبزیجات تازه، آجیل، ماهی و روغن زیتون تأکید می کند و تنها مقدار کمی از گوشت و پنیر است. رژیم مدیترانه ای بیش از صرف غذا است. فعالیت بدنی منظم و به اشتراک گذاشتن غذا با دیگران نیز اجزای اصلی هستند.

هر استراتژی کاهش وزن که سعی می کنید، مهم است که انگیزه خود را حفظ کنید و از مشکلات رژیم غذایی معمولی مانند خوردن احساسی لذت ببرید.

 

5- رژیم لاغری سریع ؛ پرخوری عصبی را کنترل کنید

ما همیشه غذا را برای رفع گرسنگی نمی خوریم. اغلب ما به هنگام غذا خوردن وقتی به تنش یا اضطراب می رویم، می توانیم هر رژیم غذایی را از بین ببریم و چاق شویم. آیا وقتی نگران، خسته یا تنها هستید، غذا می خورید؟ آیا در پایان روز استرس می توانید قبل از تلویزیون غذا بخورید؟ شناخت عوامل محرک عاطفی شما می تواند تمام تلاش های شما در از دست دادن وزن را تغییر دهد. اگر شما وقتی بخوابید بخورید:

استرس - پیدا کردن راه های سالم برای آرامش خودتان. یوگا، مدیتیشن یا دوش آب گرم را امتحان کنید.

خود را سرگرم کنید - سعی کنید در محیط اطرافتان کمی قدم بزنید یا یک موسیقی پر انرژی گوش کنید.

تنهایی خود را مدیریت کنید - به جای رسیدن به یخچال و فریزر به دیگران دسترسی پیدا کنید. تماس با یک دوست که باعث می شود شما خنده، سگ خود را برای پیاده روی، یا رفتن به کتابخانه، مرکز خرید، و یا پارک - هر جا که مردم وجود دارد.

منبع: سایت دکتر کرمانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.